ABONMA TSD - V IMENU MATERE (SNG Drama Ljubljana)

V vsaki od sedmih epizod serije Abonma TSD v realnem času predstave opisujemo in komentiramo po eno od tekmovalnih predstav 49. Tedna slovenske drame. V imenu matere spremljajo: Zala Dobovšek, teatrologinja, Eva Nina Lampič, režiserka, in Marko Sosič, selektor 49. Tedna slovenske drame.

Montaža in oblikovanje zvoka: Aleš Zorec

Tehnična podpora: Boštjan Eržen, Youreup radio

Sočasno predvajanje: Radio MARŠ

Medijska podpora: Radio Študent

 

Ivo Svetina: V imenu matere

SNG Drama Ljubljana

Režiser: Ivica Buljan

Umetniški svetovalec: Robert Waltl

Dramaturginja: Mojca Kranjc

Avtor razstave KAPITAL 2018: Irwin

Kostumografinja: Ana Savić Gecan

Skladatelj: Mitja Vrhovnik Smrekar

Oblikovalca svetlobe in videa: sonda57, Toni Soprano Meneglejte

Lektor: Arko

Asistent režiserja: Luka Marcen

Asistentka kostumogrfinje: Sara Smrajc Žnidarčič

Igralci: Janez Škof, Veronika Drolc, Gal Oblak, Saša Tabaković, Nina Valič, Klemen Janežič, Pia Zemljič, Aljaž Jovanović, Maša Derganc, Andraž Harauer, Sabina Kogovšek, Nik Škrlec, Martin Mlakar, Lana Bučevec, Nika Vidic, Barbara Cerar, Žan Brelih Hatunić, Julija Klavžar, Lara Fortuna, Luka Bokšan, Saša Pavlin Stošić, Marko Mandić

 

Krstna izvedba novega dramskega teksta izpod peresa Iva Svetine, je nastajalo tri leta, na Velikem odru SNG Drame Ljubljana pa jo  režiral Ivica Buljan, sicer stari znanec družinskih kronik. Dogajanje sledi  zgodbi o rodu Santinijevih iz Žirovnice, pospremljeno pa je z razstavo Kapital 2018 kolektiva IRWIN.

Zgodba se začne v zadnjih desetih letih 19. stoletja in konča po osamosvojitvi leta 1991, spremlja pa usodo dvajsetih članov družine Santini, razpeto skozi dobro stoletje, pet držav in tri sisteme. Zgodbo pripoveduje vsevedni in vseprisotni pripovedovalec, Kronist, ki dogajanje sproti postavlja v časovni geografski kontekst.

Gre za zgodbo, ki se je do neke mere zgodila marsikateri slovenski družini. Je faktografsko točna, jasna in z izčiščeno linijo, ki ne pretirava ne v zapletanju in ne v patetiki, ni ideološko zaznamovana, saj je posredno kritična do vseh sistemov. Še najboljši pridevnik za opis zgodbe je, da je življenjska.

Facebook Twitter Deli