Ne glej nazaj, okej?

V Umetnostni galeriji Maribor si lahko do 17. marca še ogledamo mednarodno razstavo z naslovom "Ne glej nazaj, okej?". Minulo sončno soboto, 16. februarja, smo izkoristili za obisk postavljene zbirke, skozi katero nas je vodil kustus v galeriji; Jure Kirbiš. Vabljeni, da se nam pridružite na radijskem sprehodu skozi galerijo, ki ga začenjamo ob 17. uri. 

 

Vsi sodelujoči umetniki na razstavi se soočajo z zgodovino, bodisi osebno ali uradno, do nje pa pristopajo iz različnih pozicij. Izkušnjo vsakdanje preteklosti in aktualne sedanjosti kažejo skozi različna izrazna sredstva, od modernih inštalacij, fotografij, likovne in grafične umetnosti do inter medijskih pristopov v obliki zvočne in video produkcije. Razstava torej predstavlja širok opus del, ki izhajajo iz prepričanja, da preteklosti ne doživljamo kot zaključene zgodbe, pač pa kot polje novih izkušenj, ki od nas vseh terja prispevek kreativne in kritične odgovornosti.

Sprehod po galeriji začnemo v prvih dveh prostorih, kjer se  srečamo s tremi umetniki, ki do zgodovine pristopajo iz zelo osebne pozicije. Švedska umetnica, ki je hčerka švedske matere in očeta iz Šrilanke se predstavlja z videom in serijo fotografij. Zaradi svojega izgleda in kulturnega ozadja se sooča z vprašanjem identitete. Razstavljene so fotografije, ko sta s sestro obiskali sorodnike na Šrilanki in kljub družinskim vezem ne najdeta občutka pripadnosti. V naslednjem prostoru je postavljena video inštalacija belgijskega umetnika, ki v zadnjem desetletju živi in dela v Mehiki. Delo je nastalo leta 2014 in je bilo naročeno s strani manifesta v Sankt Petersburgu. Umetnik je s projektom ponovil zgodbo izpred dvajsetih let, ko sta z bratom potovala s staro lado po Evropi. Ponovila sta mladostnisško zanesenost in kupila še starejšo lado, s katero sta se iz Belgije pripeljala do Sankt Petersburga. Video prikazuje samo prizore iz mesta, ki so posneti iz različnih pozicij. Umetnik na koncu pripelje staro lado pred Sankt Petersburško zimsko palačo, stopi na dvorišče in razbije mladostne iluzije.  

Nadaljujemo s sprehodom po razstavi in se premaknemo iz osebne pozicije v položaj pokrajine. Umetniki se v nadaljevanju ukvarjajo z vprašanjem pokrajine, ki piše zgodovino, oziroma kako se zgodovina piše v pokrajini. (Gre predvsem za dela umetnikov, ki izhajajo iz fotografske tradicije in video produkcije. Zanimiva je serija fotografij z naslovom »Terra Nulius« - nikogaršnja zemlja, kjer umetnik vzame prizore pokrajin iz vojnih filmov. Iz fotografij vzame z digitalno manipulacijo vse znake ljudi; avtomobile, hiše, in za njimi ostaja zgolj neka sublilna pokrajina.)

Zanimiv je video umetnika, kjer moški sredi razburkanega morja želi na desko napisati besedo politična korektnost. Ujet je v deset sekundnem lupu ki se znova in znova ponavlja in val ga vedno znova preobrne. Delo je nastalo na vrhuncu begunske krize, ko so  politiki in širša evropska javnost polemizirali in debatirali o vprašanjih migracij, medtem ko nam umetnik kaže zelo resnično situacijo, ki nima časa, da bi se o njej politično korektno pogovarjali, pač pa je zelo urgentna. 

V zvezi z migrantskim vprašanjem in položajem beguncev na stari celini je v nadaljevanju zanimiv tudi projekt Ane Dane Beroš z naslovom Intermundija, ki je bil prvič predstavljen na aritekturnem beneškem binealu leta 2014. Ana Dana Beroš je kuratorka, raziskovalka in arhitektka, ki na razstavi »Ne glej Nazaj, okej« predstavlja raziskovalni projekt Lampeduze.

Izjava

Razstava »Ne glej nazaj, okej« nas spominja o preteklosti, ki se skozi horizont časa širi in prečka meje lokalnega in globalnega. Predstavlja tiste prakse znotraj sodobnoumetniške produkcije, ki individualno spoimnjanje in konflikte zgodovinjenja soočajo v brezkompromisnih dejanjih. V zbirki je postavljenih precej zanimivih del, pa vendarle smo Jureta ob koncu vodenja povprašali o delu, ki ga velja izpostaviti

Izjava

Poleg gostujoče mednarodne razstave »Ne glej nazaj, okej« ima Umetnostna galerija tudi zbirko, za katero nima razstavnega prostora. V prtličju so zato poiskali prostor, tako imenovan UGM kabinet, kjer kustusi galerije po nekem sistemu in v tipičnih postavitvah postavljajo posamezna dela na ogled. V času razstave »Ne glej nazaj, okej« si lahko tako še ogledamo postavitev na temo ulice. Gre za specifično mariborske ulice skozi dvajseto stoletje v sodobnost. Postavitev je zasnoval ravno kustus Jure Kirbiš, ki nas je popeljal po razstavi.

Hvala Juretu. Razstavo »Ne glej nazaj, okej« si lahko v Umetnosti Galeriji Maribor ogledate še do sedemnajstega marca.

 

 

Facebook Twitter Deli