Recenzija // The Comet Is Coming, Etceteral, 12. 2. 2020

Preddogodek 36. Druge godbe 2020? To je bil prej glavni party! Zdi se, da je občinstvo pričakovalo elektro jazz trojec The Comet Is Coming podobno kot oblet kakšnega kometa, ki ga je možno videti le na toliko in toliko let. No, Londončani so pri nas prvič treščili leta 2016, takisto v Ljubljani in kot povabljenci festivala Druga Godba. Zapisano je, da so že takrat v »nebo dvignili« klub Channel Zero in tako se je v sredo 12. februarja 2020 pred in v Katedrali Kina Šiška drlo mlado in staro.

Koncertno dogajanje je otvorili ljubljanski dvojec Etceteral, ki ga sestavljata Marek Fakuc in Boštjan Simon. Fanta se poslužujeta podobnih inštrumentov kot londonski kozmonavti: bariton saksofon, bobni, sintetizatorja in efekti. Lani maja sta Etceteral na spletnem ponudniku glasbe bandcamp izdala tudi demo štirih komadov s preprostim naslovom Demo.  Z njega smo slišali tudi komade, katere glavno melodijo nosijo repetativni toni saksofona kot to velja za TCIC. Pravzaprav sta bila Ljubljančana s svojim poliritmičnim nastopom, ki je, kar se vesoljskosti tiče, bil tudi vizualno netuzemeljski, kar najustreznejša za predskupino. Njuna video projekcija gmote neprestano migetajočih resic in utripajočih geometrijskih likov ter izbrana garderoba, spominjajoča na Jedi halje, je to samo še podkrepila.  

Ko že omenjamo oblačila, naj ne izpustimo main acta večera - verjetno nihče ni mogel spregledati vpadljive oprave za sintetizatorjema opravljajočega Dana Leaversa, aka Danaloguea. Nosil je športna očala, ki so mu zakrivala pol obraza in belo-moder športni kombinezon s kapuco preko glave. Shabaka Hutchings oz. King Shabaka pa svojo glavo okrasil s preveliko baretko, odet pa je imel delavski brezrokavnik z velikim številom žepov. Človek bi si mislil, da ima v vsakem spravljen različen ustnik za saksofon. A je za to uporabljal pedal z efekti. Po kakšne pol ure neprestanega igranja, kar pomeni, da so komadi prosto prehajali en v drugega brez jasne pavze, je Shabaka snel baretko in brezrokavnik in naprej puhal v svoj saksofon v delovnem oblačilu z naramnicami ter raztegljivi čepici. Bobnar Max Hallett oz. Beatmax pa je za ves nastop ostal v preprostih oblačilih, dokaj podobnih kakršna smo na sebi imeli tudi obiskovalci koncerta. Za nas je prelomna točka koncerta bil komad Summon The Fire z aktualnega albuma Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery. Ob uvodnih tonih saksofona in sintetizatorja, namreč, je večina gmote pred odrom eksplodirala v divji ples. Nasplošno rečeno je ob Danovih pritiskih na tipke in vrtenje gumbov več delov koncerta pridobilo na tehnoidnem prizvoku ali EDM-u, ki je mlajšemu občinstvu noro ugajal. Nekega hipa so tisti malce prepotentni lotili tudi »mosh-anja«. Seveda pa sta svoje dodala tudi Shabaka, ki je s saksofonom nosil glavne linije komadov in Beatmax z nalezljivim ritmom bobnov.

Večji del komadov je prihajal z njihovega zadnjega albuma Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery, ki so ga izdali sredi marca lani pri založbi Impulse! Manjkali pa niso niti ti s prvega albuma in verjetno vsem znani komad Final Eclipse, ki je služil kot bis. Sicer pa so vsi trije glasbeniki imeli tudi vsak svoj inštrumentalni solo. Kdo se je tu in tam obregnil samo ob Danaloguevem, češ da je bil preveč noiserski ali preprosto rečeno, »neko tehno nabijanje«.  Pa vendar se ne bi zmotili, če bi trdili, da je ravno slednji dodal posebno vrednost koncertni izkušnji. Venomer je bodril občinstvo k ploskanju in poskakovanju, ga nagovarjal, se zvijal, izvajal dramatične poze z nad sabo iztegnjeno prosto roko, k čemur je dodal še migotanje s prsti in tako nekako bil tudi obraz skupine. K temu pa je potrebno dodati, da k celostni zvočni podobi, ki jo v vsemir izstreljujejo The Comet Is Coming, vsak  izmed trojice prinaša svojo noto, ki bi težko našla zamenjavo s kom drugim. Večer v Kinu Šiška je tako bil zares prava plesna zabava, za tiste bolj sramežljive takšnih telesnih aktivnosti pa super sonično elektro jazz popotovanje.

 

Komet je za rep ujel Matjaž.

Facebook Twitter Deli
0 comments