Kreativna industrija povezuje centralno in vzhodno Evropo

Kreativna industrija povezuje. Vsaj v izbiri kvalitetne glasbe, ki je že peto leto zapored razlog za festival Waves Central Europe. Showcase festival Waves, ki se je odvil vzporedno na Dunaju in v Bratislavi, je tudi letos združil predstavnike vzhodne in centralne evropske glasbene industrije in jim ponudil možnost povezovanja med seboj ter prestalo Evropo. Festival težko žanrsko opredelimo, saj line-up ni glasbeno omejen, z gotovostjo pa lahko trdimo, da je, kot za showcase festival običajno, usmerjen v popularno glasbo. Kljub njegovemu mainstream fokusu je Waves omogočil predstavitev tudi manjšim založbam. Festival pa je izpustil pomemben del glasbenih ustvarjalcev, DIY skupine. Teh na festivalu ni bilo zaslediti. No, na drugi strani tega spektra, med bolj prepoznavinimi skupinami popularne glasbe, so se predstavili Austra, Ebony Bones in Little Boots.

Waves se že zadnjih pet let zdi kjub svoji glasbeno-industrijski omejenosti zanimiva destinacija. Letos je festival torej potekal peto leto zapored, in končno se je tudi meni uspelo udeležiti ene njegove edicije. Letošnje leto je festival potekal v petnajstih klubih, kot prej omenjeno, v dveh mestih z več kot 100 nastopajočimi. Festival se je odvil izključno v prvi coni Dunaja. Tako so bili vsi klubi izven centra, ki bi po mojem mnenju bili še bolj zanimivi za nastopajoče in poslušalce, izpuščeni iz festivala. Ta odločitev organizatorjev je logična, zaradi logističnih omejitev, a kljub temu bi lahko presenetili s kakšnim placem, katerega ravno vsak turist na Dunaju ne more najti. Seveda pa to po drugi strani pomeni, da mora obiskovalec sam raziskati Dunaj zunaj uradnih ur.

Od skupno petnajstih klubov se je celoten festival združeval v prostoru z imenom Alte post, ki je bil posebej preurejen za Waves Fesitval. Meni osebno najzanimivejši odri so bili sledeči:

Najprej Badeschiff. Ladja zasidrana v centru mesta, v neposredni bližini Schwedenplatza, ki ima čez dan odprto teraso, v trupu pa klubski prostor. Sam prostor je seveda relativno neposrečen za nastope, saj verjetno inženir ladje v tem prostoru ni predvidel koncertiranja. Mogoče je bil to prav zato toliko bolj zanimiv venue, iz katerega je lahko poslušalec odnesel več kot le sam koncert. Tam sem si ogledal znanca Sekuoia, ki je lasnko leto nastopil na festivalu MENT. Sam ga takrat nisem videl, vendar je v primerjavi s studijskimi posnetki Sekvoja zagotovo eden najbolj zanimivih aktualnih prodcuentov. Na Danskem baziran producent ponudi več. In tu ne govorim o tem, da je nastopil z bobnarjem in kitaristom, temveč da je ustvaril dober performance, stopnjeval intenzivnost in zaključil izredno klubsko. Bobnar je zaradi tega na koncu malo izzvenel, saj je bil zvok, ki so ga ponudili na začetku veliko bolj akustičen, na koncu pa strogo elektronski. Na določene trenutke so spominjali na intenzivne Your Gay Thoughts, čeprav so zveneli popolnoma drugače. [kratka pavza, za vdih]

Med drugim velja omeniti, da so na tem odru nastopali tudi MARŠevi znanci, The Warm Graves.

Drugi od najzanimivejši odrov je bil zagotovo jazz klub Porgy & Bess, ki je grajen po zgledu jazz teatrov, z dvorano v prvem nadstropju in polkrožnim balkonom. Porgy & Bess je bil še posebej obiskan drugega oktobra, saj je tam namreč nastopil eden od letošnjih headlinerjev. Ebony Bones, ki so že leta 2008 nastopili na SXSW, so zanimiva mešanica ženskega vokala, ki spominja, in ne le po frizuri, na Macy Gray, post-punk rifovoske kitare in na vrhu še specifičnega zvoka modernega syntha. Kombinacija je podkrepljena z udarnimi bobni in dodelanim šovom, ki ga ustvarja frontmanka z dvema backvokalistoma. Vse to lahko zveni kot čudna mešanica žanrov, a Ebony Bones na koncu predstavijo zvok, ki ga v popu še nismo slišali. Zvok zna zaradi svoje unikatne mešanice odvrnit marsikaterega poslušalca, hkrati pa tudi združit rockerje, elektronike, poperje, ter malo morje mladih fenic. Osebno najlažje Ebony Bones preimerjam z M.I.A.-o, ki je žanrsko sicer daleč, a blizu po doživetju. Porgy & Bess je bil v času nastopa Ebony Bones popolnoma poln in glasba je dobro funkcionirala za poslušalce na plesišču. Bilo pa je nenavadno slišat takšen band v dotičnem teatru.

A to zagotovo ni bil najbolj neprimeren koncert za ta klub, saj je pred njim nastopila angleška trojica Kero Kerko. Ta dokazuje, da se japonski elektronski val širi tudi v evropsko pop glasbo. Edini artist, za katerega lahko trdim, da je bil res primeren za ta venue, je avstrijski dvojec Filament, ki jo sestavlja MikoMiko in čelist Lukas Lauermann. Ta sta z ambientalno elektroniko poskrbela, da je jazz klub ponudil vrhunec glasbenega doživetja. Za vse ljubitelje temačne meditacije je Filament nujno glasbeno potovanje. Dvojica še ni izdala nobene plate, a je zagotovo ena izmed skupin, katerim se splača slediti. S strani manj znanih skupin je zagotovo izstopala slovaška elektro pop skupina Purists, ki se je sicer že prebila na lokalne MTV lestvice, a še ni dosegla ušes izven Češke in Slovaške. Opaziti pa je, da je skupina zaradi svojega unikatnega zvoka pritegnila marsikatero uho glasbenenih navdušencev. Med ostale zanimivejše nastope je zagotovo spadala kanadska Austra, ki je na festivalu prav tako nastopala kot ena bolj odmevnih skupin. Njihov dark waveovski, synthpopovski sound poznamo že iz let nazaj, predvsem iz MARŠu ljube spin-off skupine Tr/st[T-R-S-T], oziroma Trust, ki ju povezuje glavni klaviaturist.

Moj obisk Waves festivala je bil omejen, prispel sem v petek dopoldne, poleg tega pa sem si lahko ogledal le nastope, ki so se odvili na Dunaju. Zaradi tega sem zamudil nastope slovenskih predstavnikov. Bojda je bil odziv publike v Bratislavi izredno spodbuden v primerjavi z natopi v Avstriji. Bilo pa je očitno, da so vsi izmed nastopajočih dobili zelo dober support s strani slovenskih promotorjev. Ekipa MENTa je za Ludovik Material, All Strings Detached ter Blaža in Simona, promocijsko dobro poskrbela, saj so si vsi udeleženci festivala lahko brezplačno prilastili promocijsko zgoščenko, ki je bila del Slovenskega MoMENTa, dogodka, namenjenega promociji slovenske glasbe.

Poleg koncertnega dogajanja in konference, ki se je prav tako odvila na Dunaju in v Bratislavi, se je na sobotno popoldne Alto Post spremenil v tržnico zgoščenega vinila. Tisto popoldne je Alto Post postal marketplace, kjer so se predstavile manjše dunajske založbe s svojim distrotom. Tu sem med drugimi spoznal tudi zanimivo eksperimentalno založbo Ventil records, ki je do letos založila dva albuma. Ventil records je nastal iz projekta Ventil, ki je bil seveda izdan v njihovi režiji. Ventil-Records sestavljajo Peter Kutin, Florian Kindlinger, Michael Lahner, Katharine Ernst in Conny Zenk. Novejša izdaja tega lable-a je skupina Shrack in njihov album We shrack because you don’t. Album je bil sicer izdan že lansko leto a njegova vsebina je sveža kot takrat; mešanica arabskega vpliva in ritmične eksperimentalne glasbe, ki se naslanja na eletronsko matrico.

Poleg njih seveda ne moramo mimo najbolj zanimivega avstrijskega založnika, Noise Appeal, ki ga v Sloveniji poznamo predvsem zaradi sodelovanja pri izdaji albuma skupine It’s everyone else. Noise Appeal se ponaša s kolekcijo izdaj pretežno doom/stonerskega oz. hardcore žanra, a med njimi lahko izvohamo tudi kakšenga indie izvajalca. Na Waves Vienna je Noise Appeal postavil dva izmed svojih izvajalcev, in sicer Lehen in Like Elephants, ki seveda ne odstopajo od žanra založbe.

Vsi tisti, ki se vam še vedno luštajo dekle v hozntregerijih in stari avstrijski šlageriji, pa morate prisluhniti Konkorvemu Šnicel beatu, pardon, mislim Schnitzelbeat-u. Izza neke mize sem opazil tudi Mariboru znanega rap/US/punx promotorja Spinza, ki je kot glasbeno novost priporočil ta (https://www.youtube.com/watch?v=LEllloh34zA) album legendarnega Alkemista.

Sve u svemu lahko rečem, da je Dunaj v kolaboraciji z Bratislavo pripravil zanimiv festival, ki ponudi skupinam iz centralne in vzhodne Evrope možnost nastopa pred zahtevno publiko glasbenih založnikov, medijev in ostalih glasbenih fenov. Festival je zagotovo gostil večje število zanimivih artistov, a ga sam ne bi mogel opredeliti med bolj prijazne festivale. Mogoče bi moral obiskati več dogodkov v Bratislavi, da bi spremenil mnenje. Lahko pa zatrdim, da je v smislu povezovanja zagotovo trenutno najpomebnejši akter popularne glasbene kulture, ki omogoča glasbenikom povezovanje s predstavniki glasbene industrije, ki jih sicer ne bi dosegli.

Facebook Twitter Deli